2013 m. lapkričio 30 d., šeštadienis

Catching Fire

Roses are red,
Violets are blue.
It's Catching Fire,
Not The Hunger Games 2.



Prieš savaitę universiteto filmų klube žiūrėjom The Hunger Games, nežinau kodėl tą filmą tada jau žiūrėjau ketvirtą kartą (įskaitant ir tą pirmąjį, kuomet, dar Lietuvoje, ėjau į išankstinę premjerą), nes jis man absoliučiai nepatiko ir gadino gerą Jennifer Lawrence vardą mano akyse., vien tam, kad pasiruoštume šios savaitės kelionei į kino teatrą. Klausimas čia būtų tik vienas: kodėl ėjau į kiną žiūrėti antros dalies man visiškai nepatikusio filmo? Atsakymas paprastas, šitas filmas žadėjo truputį daugiau, be to, man tikrai patinka Jennifer Lawrence.

Prisipažinsiu, kad knygų neskaičiau, ko gero, jei būčiau Lietuvoje, būčiau perskaičiusi jas gimtąja kalba, tačiau čia man anglų kalbos universitete iki soties, todėl nesinorėjo nieko papildomo, o pirktis knygas lietuvių kalba ir tįstis čia man atrodo mažų mažiausiai absurdiška. Ėjau į kiną visiškai žalia ir apie nieką nenutuokianti (mintyse vaizdas – Cher iš Clueless :D).  Neturėjau nei pernelyg daug lūkesčių, nei kažko ypatingai tikėjausi, tačiau išėjau apšalusi ir labai entuziastingai laukianti sekančios dalies.

Trumpai apie tai kas vyksta Ugnies medžioklėje: Katniss ir Peeta keliauja į savo nugalėtojų turą po visas valstijas (vietoves.. nežinau, žodžiu, districts;), turėdami pasirodyti, pasveikinti visus ir pagerbti žuvusiuosius, bei įrodyti savo meilės tikrumą žaidynių prezidentui. Po daug visokių įvairių nutikimų naujasis žaidynių organizatorius (Phillip Seymour Hoffman) primena, kad sekančios žaidynės yra jubiliejinės 75- osios, ta proga jose turi dalyvauti visi nugalėtojai. Iš visur išrenkama po du nugalėtojus ir jie vėl ruošiasi kovai, iš dvyliktosios zonos, žinoma, išrenkami Katniss su Peeta. Šitos žaidynės bus kitokios, jose bus tik vienas nugalėtojas, tačiau tai ne vienintelis dalykas, dėl kurio žaidynės bus kitokios... (Taip, aš tikrai nemoku nupasakoti siužeto, ypač kai bijau atskleisti kokią nors svarbią detalę:D )

Visų pirma dalykas, dėl kurio man nepatiko pirmas filmas yra tas, kad pirmas filmas, vizualiai atrodė labai pigus. Tada iš ypatingai išliaupsinto The Hunger Games tikėjausi tikrai daug, tačiau pamačiau gana varganą mise en scène, neypatingai džiugino ir scenarijus, nei aktoriai. Apskritai, pirmame filme apart jau minėtos Jennifer Lawrence, nemačiau nieko gero. Tačiau šiuo atžvilgiu antroji frančizė priverčia pirmąją atrodyti dar skurdžiau. Catching Fire atrodė labai prabangiai, protingai ir visapusiškai gražiai. Nors neatrodė, kad pagrindinė herojė būtų dėmesio centre, kas truputėlį trikdė, bet apie tai dabar net nekalbėsiu, nes visa kita atpirko tai su kaupu. Minėjau, kad neskaičiau knygos, tačiau ją skaičiusieji tik patvirtino, kad viskas atlikta puikiai. Sužavėjo begalė dalykų, nuo itin kruopščių mažų detalių, iki nuostabių specialiųjų efektų. Žiūrėjau ir grožėjausi, lyg filmas, o tiksliau pati istorija, augtų tiesiai prieš akis.

Kalbant apie veikėjus, daugiausia liaupsių nusipelno ne kas kitas, o Woody Harrelson‘o Haymitch. Būčiau paplojus ir stovėdama, jei tai būtų visuomėnes priimta. Jam puikiai talkino ir pirmą kartą, nepabijokime to žodžio, epe pasirodęs Phillip Seymour Hoffman‘as. Nereikėtų pamiršti paminėti ir pačių pagrindinių veikėjų, mano nuomone, Hutcherson‘as čia atrodė žymiai stipriau. O tai, kad Elizabeth Banks veikėja įgavo ir kitokią, žmogiškesnę, pusę mane ypatingai sužavėjo.  Iš esmės, antroji dalis pažėrė daug daugiau spalvingesnių veikėjų, nei pirma.

Prisipažinsiu, kad esu gana jautrus žmogus ir verkiu per filmus, šiame gerklę spaudė net keli epizodai, kurių dabar neminėsiu, nes nenoriu gadinti (spoilinti) filmo dar jo nemačiusiems. O jį pamatyti tikrai patariu, nes aš pati žiūrėsiu jį dar ne kartą, nes šis filmas kol kas paliko daugiau klausimų nei atsakymų, todėl būtina dar bent kartą jį tyrinėjimo pobūdžiu peržiūrėti. Tačiau tokia mano pirminė nuomonė apie Catching Fire. Dabar suprantu kiek daug svarbių detalių, kurias paminėti verta, praleidžiu, bet jau tiek to. Galbūt žodžių čia labai daug ir nereikia. Ir viską susumavus filmui negailiu netgi 8 balų.

Ir dabar kai jau supratau, kad šio posto žodžių skaičius prilygsta ketvirtadaliui mano trumpiausio kursinio žodžių skaičiui žinau, kad jau reikėtų užbaigti jį:)
Gero savaitgalio, may the odds be ever in your favor

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą